Sárgagumi.hu - Autógumi, alufelni, acélfelni webáruház

Sárgagumi.hu | autógumi, alufelni, acélfelni webáruház | 1211 Budapest, Szállító u. 4. | 06-1-276-2694, 06-20-358-8056 |

9. Tesztek

 

 

 

 ADAC nyárigumi teszt 2014

A német autóklub, az ADAC minden évben elvégzi hagyományos téli- és nyárigumi tesztjét, hogy hasznos információkkal szolgálhasson az autósoknak a gumiabroncsok hatékonyságát és biztonságosságát illetően. Az idei nyárigumi teszten a vizsgált két méretben a Continental EcoContact 5, illetve a Goodyear EfficientGrip Performance végzett az élen "jó" minősítéssel – kiváló minősítést idén sem osztottak ki.

Az ADAC 17 millió tagjával a világ második legnagyobb autóklubja az amerikai AAA után. Az 1903 óta működő klub többek közt autós magazinokat, térképeket és atlaszokat forgalmaz, új autókat tesztel, biztosítást értékesít, sport- és autós rendezvényeket tart, illetve oktató jelleggel kampányokat szervez, hogy segítse az autósokat a biztonságos vezetésben, és a megfelelő gumiabroncs kiválasztásában. Az ADAC mérnökeinek egyik legfontosabb feladata a téli- és nyárigumik tesztelése. A klub minden szezonban mintegy 2 ezer fajta gumiabroncsot vásárol névtelenül, márkától függetlenül – a drágább és az olcsóbb kategóriából egyaránt válogatnak.

A teszt szempontjai

A tesztelési folyamat több részből áll: ellenőrzik a gumik teljesítményét száraz és nedves úton, megvizsgálják a zajszintjüket, a kopási tulajdonságaikat, illetve az üzemanyag-fogyasztásukat. A teszteket többször is megismétlik, csökkentett tűréshatárral, hogy érvényes és minél pontosabb eredményt kapjanak. Az autóklub éves gumitesztjének eredményeire sokan alapoznak: számtalan autós ezek alapján választ téli- vagy nyárigumit. A független ADAC több mint 40 éve végzi a tesztet. Az idei nyárigumi teszten 16 féle kiskategóriás autóhoz való (175/65R14 T), illetve 17 alsó-középkategóriás autóhoz való (195/65R15 V) gumiabroncsot vizsgáltak meg.

175/65 R14

A kiskategóriás autókhoz (mint a Fiat 500, a Mazda 2, az Opel Corsa, a Renault Twingo, a Toyota Yaris vagy a Ford Fiesta) gyártott nyárigumiknál a teszteltek közül hat merítette ki a "jó" kategóriát – "kiváló" minősítést nem adtak ki idén sem. A jónak minősített gumik teljesítménye kiegyenlített, ezek között nem volt komoly különbség. Jól teljesített a már bizonyított Continental EcoContact 5 és az új Falken Sincera SN832; a Pirelli Cinturato P1 Verde, a Nokian Line és a Bridgestone Ecopia EP150 magasabb sebességen már egy kicsit több üzemanyagot használt.


A japán Bridgestone és a koreai Hankook Kinergy ECO K425 már nagyobb mértékű kopást mutatott. További hat modell kapott "ajánlott”" minősítést. Mindegyikük egy kicsit kevésbé szerepelt jól nedves úton, még a magasabb árfekvésű Michelin Energy Saver+ is, amely viszont a legjobb eredményt érte el az üzemanyag-felhasználás szempontjából, így legalább a nevéhez méltó maradt. A Goodyear EfficientGrip Compact, a Semperit Comfort-Life 2 és a Vredestein T-Trac 2 a nedves úton való fékezéskor mutatott eredményével maradt el az élmezőnytől. "Feltételesen ajánlott" minősítést kapott az Avon ZT5 száraz úton mutatott eredményének köszönhetően, nedves úton azonban nem brillírozott. "Nem ajánlott" minősítést adott az ADAC a hosszú féktávolság és a nedves úton nyújtott rossz teljesítmény miatt a Kormoran Impulser B2, a Debica Passio 2 és a Kleber Dynaxer HP3 típusoknak.

195/65 R15

Az alsó-középkategóriás autók (mint az Audi A3, a BMW 3-as, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, a Skoda Octavia vagy a VW Golf) számára gyártott gumiabroncsok kategóriájában (195/65 R15 V) sem kapott egy tesztelt modell sem "kiváló" minősítést. Hét gumit ítéltek "jó"-nak. A Goodyear EfficientGrip Performance főként a száraz és nedves úton nyújtott teljesítménye miatt került be ebbe a csoportba. Száraz úton majdnem ugyanilyen jól teljesített a Hankook Kinergy ECO K425, a Pirelli Cinturato P1 Verde és a Vredestein Sportrac 5 is.


A legkisebb kopást az élmezőnyből a Fulda EcoControl HP mutatta, üzemanyag-fogyasztás szempontjából pedig a Dunlop Sport BluResponse bizonyult a legjobbnak. "Ajánlott"-nak ítélték az ADAC tesztelői a Continental PremiumContact 5 és a Bridgestone Turanza T001 modelleket – ezek némileg alacsonyabb futásteljesítményük okán nem kapták meg a "jó" minősítést. A Michelin Energy Saver+ bár nedves úton nem mutatott túl jó teljesítményt, remek futásteljesítménye kárpótol ezért. "Ajánlott" minősítést kapott még a Semperit Speed-Life, a Kumho Ecowing ES01 KH27, a Yokohama BluEarth AE01, a Nexen N blue HD és a High Performer Sport HS3. Ezek nedves úton nem teljesítettek jól, illetve az utóbbi háromnál kedvezőtlen kopási tulajdonságokat is tapasztaltak a tesztelők. Az Apollo Alnac 4G nagy sebesség mellett nem teljesített jól, ezért csak "feltételesen ajánlott" minősítést kapott. Ugyanez jellemezte a Federal Formoza FD2 típust is, azonban ez további hiányosságai miatt csak "nem ajánlott" minősítést érdemelt.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________


 ADAC téligumi-teszt 2013

 

Az ADAC legfrissebb, 2013-as téligumi-tesztje során a tavasszal már kipróbált méreteket szemelték ki maguknak a szakemberek, így ismét a megszokott 185/60R15-öt és a leginkább nagyobb autók kategóriájába sorolható 225/45R17-est szedték darabokra a német autóklubnál. Meglepetést pedig nem hozott a füstös párbaj, ugyanis a Continental diadalmaskodni tudott mindkét méretben (hiába a Michelin elsőbbsége a nyári gumiknál a 185-ös méretben, a franciák most lemaradtak az aranyról).

Bár sok autós még csak nem is hallott az ADAC tesztjeiről, a német autóklub fontos küldetést teljesít azzal, hogy éves rendszerességgel beszámol a különböző abroncsgyártók termékeinek eredményeiről. Az átfogó összehasonlításból ugyanis nagyokat csemegézhetnek azok, akik az aktuális csere időszakában új téli gumit szeretnének vásárolni.

Hazánkban a téli gumira történő átállást a törvényi háttér szinte sehogy sem szabályozza, ezért sokan elbliccelik a gumiabroncsok cseréjét. Bár több kezdeményezés is volt arra nézve, hogy kötelezővé tegyék a hidegebb viszonyokra tervezett gumik használatát, mindezidáig csak útmutatásokat kaphattunk a honatyáktól. A Magyar Gumiabroncs Szövetség persze folyamatosan lobbizik az ügy érdekében, hiszen a 2012-es adatok szerint az autósok 40 százaléka nem cserélte téli gumira a nyári abroncsokat, ami akkor is rémisztő szám, ha pontos adat nincs arra vonatkozólag, hogy a nem megfelelő garnitúra használata hány balesetet okozott.

Persze a hirtelen leeső hó és a hideg időjárás sok bliccelő véleményét megváltoztatja, és ilyenkor elkezdődik a hosszas kapkodás: milyet vegyek, honnan vegyek, mire figyeljek? Ők néha saját magukon tapasztalják, hogy a nyári gumi jobban csúszik a téli időszakban, hiszen más a mintázata és más a profilmélysége is; ahol a téli megtapad, ott a nyári megcsúszik.

A gyártók minden évben komoly fejlesztéseket végeznek annak érdekében, hogy a gumiabroncsok a szélsőséges időjárásokat is kibírják, és hogy működés közben halkak és takarékosak legyenek.

Az ADAC rendkívül sok tényezőt figyelembe vett a téli gumikra vonatkozó tesztje során, és az elemzési szempontok közé berakta a száraz és vizes úton való viselkedést, a zajosságot, a fogyasztást, a kopást, valamint a havas és a jeges utakon történő reakciókat. A súlyozások is megváltoztak, mégpedig a következőképp: a száraz 15 százalékban, a vizes út 30 százalékban, a zaj 5 százalékban, a fogyasztás és a kopás 10-10 százalékban, a havas út 20 százalékban, a jeges út pedig 10 százalékban számított be.

Az ADAC szakemberei a 190 kilométer per óráig használható 185/60 R15-öst egy Volkswagen Polón, míg a 210 kilométer per óráig használható 225/45 R17-est egy Skoda Octavián tesztelték; ez a két méret teszi amúgy ki az eladott autógumik jelentős hányadát.

A táblázatokat látva az első, amire fel kell hívni a figyelmet, az a német osztályozási rendszer sajátossága (leginkább a magyarhoz viszonyítva): náluk ugyanis nullától távolodva egyre rosszabbak az értékek, vagyis ami 0,5 és 1,5 között mozog, az az ADAC-nál kiváló. 1,6 és 2,5 között jó, 2,6 és 3,5 között közepes, 3,6 és 4,5 között elégséges, míg 4,5 és 5,5 között elégtelen az osztályzat. A német autóklub csak ezeket a számokat adta meg, miközben a konkrétan mért értékeket nem hozták nyilvánosságra; ez jelenti egyúttal azt is, hogy a különböző évek tesztjeit nem érdemes összehasonlítgatni egymással.

185/60 R15

A kisebb, kompakt autókra jellemző 185/60 R15-ös méretnél tizenhét márka gumiabroncsait hasonlították össze, és az első hét helyezett kitűnően vagy jól teljesített a teszt során (leszámítva a zajszintet, amely a téli gumiknál a kialakítás miatt alapból nehezen csökkenthető).


Az első négy helyet négy komoly világmárka szerezte meg: a Continental WinterContact TS850 hátát ezúttal a Dunlop, a Firestone és a Michelin nézte (ebben a kategóriában!). Általánosítani persze így sem szabad, hiszen előfordult, hogy adott gyártó két különböző mintázata más és más eredményt produkált a tesztek során. Vonalvezetésnek persze jó lehet.

A tizenhét márkából csak két gumiabroncs nem kapott megfelelő osztályzatot: a hazánkban is népszerű Kormoran mellett a Marangoni modelljei teljesítettek elégtelenül. Mind a két márka autógumija elveszítette a tapadását a vizes útburkolaton, ami az élő szituációkban az utasok életének veszélyeztetését jelentheti. Kicsit furcsa, de a két megbukott márka gumiabroncsai egyáltalán nem vagy nem számottevően olcsóbbak néhány konkurenshez képest (például a feltételesen ajánlott Nexen Eurowin 600-hoz viszonyítva).

A 185/60 R15-ös méretet amúgy olyan autókon használhatjuk, mint az Audi A1, a Citroen C3, a Fiat Punto, a Hyundai i20, a Mini, a Nissan Micra, az Opel Agila/Corsa/Meriva, a Peugeot 208/1007, a Renault Clio/Modus/Mégane, a Seat Ibiza, a Skoda Fabia, a Suzuki Swift, a Toyota Yaris vagy a tesztnél is használt Volkswagen Polo.

225/45 R17

A híresebb és a kevésbé patinásabb gyártók nemcsak a kisebb gumiknál, hanem a 225-ös esetében sem tudtak mit kezdeni a zajszinttel, ami ennél a méretnél sem hozott sem kiváló, sem jó eredményt.


A tizenöt gyártó kínálatából szemezgető teszten a Continental aranyérmének a Bridgestone, a Michelin és az Uniroyal örült a legkevésbé; még hátrébb pedig a Goodyear, a Dunlop és a Pirelli.

Az első tizenkét helyezettről elmondható, hogy viszonylag korrekten teljesítettek az ADAC tesztjén, az utolsó három helyezett azonban a kelleténél több piros pontot kapott. Az Interstate és a Sailun ráadásul a nem ajánlott kategóriába kerültek: a nedves úton mindketten megcsúsztak, előbbinek ráadásul a hó, utóbbinak pedig a száraz út sem tetszett a bevetés során.

A 225/45 R17-est sok más mellett olyan autóknál használhatjuk, mint az Audi A3/A4/A6/TT, a Chevrolet Evanda, a Citroen C4, a Ford Focus/C-Max/Mondeo/Galaxy, a Honda Civic, a Kia Ceed, a Mazda, a Mercedes B/C osztály vagy az Opel Astra.


Forrás: adac.de

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Családi autóra melyik abroncs a legjobb?

ADAC nyárigumi teszt 2012


A Golf-osztály gumiméretének tekinthető ma a 205/55 R16, de számos
középkategóriás, illetve családi egyterű is ilyen abroncsot visel. A kisautók méretével végezve az ADAC e sorozattal is elvégezte éves gumitesztjét. A módszer,
a vizes és száraz mérések, illetve az eredmények súlyozása (a nedves
utas jellemzők 40, a szárazak 20, a kopás szintén 20, a zaj és a
kényelem pedig 10-10 százalékban határozza meg a végeredményt) már
ismerős lehet, természetesen a német autóklub e méretben is fenntartja
vétójogát: az egyik versenyszámban elvérző abroncs akkor sem szerezhet
jó összesített értékelést, ha arra pontszáma feljogosítaná. Szintén
ismert, hogy az egyes főkategóriák eredményei több mérésből, eltérő
súllyal állnak össze. Míg száraz úton a menetstabilitás és a
kezelhetőség fontosabb, mint a fékezhetőség, vízen utóbbi a leginkább
meghatározó, s utána következik a kezelhetőség, majd a vízen futási
(aquaplaning), végül pedig a kanyarjellemzők. Zaj szempontjából azonosan
fontos az autóban és az azon kívül mért zajszint. Üzemanyag-fogyasztás,
illetve kopás alapján nincsenek alkategóriák, így ott már a
súlyozásokról sincs értelme beszélni.




A 15 darab 16 hüvelykes abroncs tesztjéből egyértelműen látszik: a
nagyobb méret már eleve biztonságosabb jellemzőket ad, a vizsgált
abroncsok közül mindegyik legalább kielégítő eredményt adott, jó
eredménnyel azonban ugyanúgy csak 5 abroncs végzett, mint a kisebb, 14
colos méretben. Az árak itt természetesen átlagban jelentősebbek, de
azért ezen méretosztályban is lehet akár kevéssel 50 euró feletti
darabáron is jó abroncsot kapni.

A 240 km/óráig engedélyezett, V sebességindexű, 16 colos abroncsok
között a Continental ContiPremiumContact 5 kiegyensúlyozott általános
jellemzőivel, kiemelkedő biztonsági, nedves úton mutatott képességével
és alacsony fogyasztást adó gördülésével nyert. A Goodyear OptiGrip
esetén a jó általános jellemzőkön túl a kopásállóság emelhető ki, míg a
dobogó harmadik fokára sorolt (a mezőnyben a legalacsonyabb alapárúnak
számító) Dunlop SP Sport Fastresponse utóbbi esetén a szerény
fogyasztáshoz hozzájárulás is pozitívum. A Bridgestone Turanza T001
szintén mindenhol jó, de a legjobb vízen, a Semperit Speed-Life pedig
mindent tud, amit egy biztonságos abroncsnak tudnia kell, ellenben zaj,
kopás és fogyasztás szempontjából már nem tartozik az élmezőnybe.

Az utóbbitól, azaz az elittől leszakadók sorát a neves Pirelli Cinturato
P7 nyitja, ez az abroncs ugyan a legjobbnak bizonyult fogyasztás
szempontjából és alacsony kopású, vízen azonban olyannyira nem remekelt,
hogy az ADAC megvonta tőle a jó minősítés lehetőségét. Igazi
versenyabroncs a Yokohama C.drive 2, vízen a legjobb, csak épp fenemód
kopik. Nem úgy a kevéssé ismert C Formula, mely kopásállóságból a
legjobb, takarékoskodik is, de vízen gyenge - pont a Yokohama
ellentettje. Nem hazudtolta meg nevét az Uniroyal RainExpert, vízen
különösen jónak bizonyult, kopása azonban viszonylag magas. Ismét
ellentét a Hankook Kinergy Eco K425, mely ráadásul
üzemanyag-hatékonyságból a legjobb, de vízen gyenge. Sehol sem
kielégítő, vízen pedig átlag alatti a Maloya Lugano teljesítménye -
utóbbi elmondható a Fulda EcoControl HP-ról is, mely legalább a
fogyasztásra jó hatással van. Száraz úton jó, vizesen közepes, zajos és
kopása miatt elvérző a Nokian V. Utóbbiból, azaz kopásból mondjuk a
Nexen N8000 se jó, sőt, nem is takarékos, ellenben vízen legalább jó. A
teszt leggyengébbjének viszonylagosan nagy kopásával, gyenge vizes
képességeivel a Kumho Ecsta HM (KH31) bizonyult.


Az ADAC ajánlása szerint a nedves úton sokat autózók számára a Yokohama
C.drive 2, illetve az Uniroyal RainExpert a nyerő, az alacsony
fogyasztást preferálók számára a Pirelli Cinturato P7 vagy a Hankook
Kinergy Eco, a hosszú futást, azaz alacsony kopást elváróknak a Goodyear
OptiGrip, a C Formula vagy a Pirelli Cinturato P7 az optimális
választás, míg a zajra érzékenyek számára ismét a Pirelli, illetve a
Yokohama ajánlott. Mi ismét kiegészítenénk a németek értékelését: aki e
szegmensben jó áron jó általános jellemzőket mutató abroncsot szeretne,
az vegye a (vizsgált abroncsok közül) legkedvezőbb alapárút, azaz a
Dunlop SP Sport Fastresponse abroncsot.

2012-03-08 10:32:25

A legmagasabb értékelést kapta a Bridgestone új Turanza T001 túra abroncsa

A Bridgestone új prémium nyárigumi, a Turanza T001 nyerte el a legmagasabb,
„ajánlott” értékelést a rangos német
ADAC autóklub tesztjén.

Az új Turanza T001
ajánlott” igen kiegyensúlyozott nyárigumi, jó nedves útfelületen”
– írta az ADAC a vezető márkák 2012-es nyárigumi-tesztjéről készült
jelentésében az ADAC
Motorwelt
magazinban 2012.február 29-én. A Bridgestone új,
vezető nyárigumija első sajtótesztjén az ADAC kiemeli a Turanza T001
(205/55 R16V méret) minden tekintetben jó eredményét, és jó osztályzatokat ad a
száraz és nedves teljesítményre, az üzemanyag-fogyasztásra és a
kopásellenállásra. Az „ajánlott” az ADAC legmagasabb értékelése a 2011-es új protokoll
szerint, melyben ez helyettesíti a korábbi
„nagyon ajánlott”
értékelést.


 Az ÖAMTC osztrák

autóklub és a TCS svájci autóklub szintén „különösen ajánlott”-nak
minősítette a Turanza T001-et.

A német Auto
Zeitung magazin is felvette a nyárigumik tesztjébe a Turanza T001-et
március 7-i számában. A tesztek során nyolc vezető abroncsmárkát hasonlítottak
össze (185/60 R15H méretben), melyen az Auto Zeitung is
„különösen ajánlott”-nak értékelte a Turanza T001-et. „Nagyon jó kezdet ez a Turanza T001-nek,
meggyőző jó nedves és nagyon jó száraz teljesítménye”.Az új Turanza
T001 két rangos abroncsteszten vett részt és máris két legmagasabb értékelést
kapott!” – nyilatkozta Tomio
Fukuzumi, Director Consumer Products, Bridgestone Europe. – „A Turanza T001 a
legfontosabb túraabroncsunk gyári szereléshez és alkatrészként az elkövetkező
években.”

 Mindenki várja már a 2011-es év fejlesztéseit, mit lehet még kihozni egy téli abroncsból.

 

A Continentál szakemberei, számunkra meglepõ állítással rukkoltak elõ. A tévhit, hogy miszerint télen keskenyebb abroncsot szereljünk megdõlt. A keskenyebb abroncs csak latyakos úton hasznos. Tehát, ha valaki azonos vezetési stílussal szeretne télen közlekedni, szereltessen szélesebb futófelületû téli gumikat az autójára.

 

 

Új mintázatok jelentek meg 2011 telére.

A Goodyear konszern:Goodyear UG8 . Dunlop 4D

A Continental konszern:Barum Polaris3 . Semperit Speed-Grip2

A Hankook:Hankook W442

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

 Adac nyárigumi teszt 2011

Itt az Adac legújabb, 2011-es nyárigumi tesztje! Két méretben 33 nyári gumi; csúcsok és csalódások, vizes úton több, mint 22 m különbség győztes és sereghajtó fékútja között…

Következzenek a részletek, képekkel és összefoglaló táblázatokkal!

 

175/65 R14 T

A kisebb méretben 18 nyárigumi képviseltette magát, többségében jó, vagy megfelelő eredménnyel.

• 5 tagú élboly: Continental ContiPremiumContact 2,  Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715, Semperit Comfort-Life 2.

• 8 megfelelő: Apollo Amazer 3G Maxx, Pirelli Cinturato P1, Firestone Multihawk, Kumho Solus KH17, Barum Brillantis 2, Fulda EcoControl, Goodyear Dura Grip, Dunlop SP Street Response.

• 3 elégséges: Sava Perfecta,  Kleber Dynaxer HP 3, Debica Passio 2.

• 1 elégtelen: Dayton D110

A kategória győztese a Continental: száraz és vizes úton egyaránt kiemelkedőt nyújtott.

Az Uniroyal RainExpert - tavalyi és tavalyelőtti szerepléséhez hasonlóan – 2011-ben immár harmadszor végzett a legjobbak között. (Uniroyal: Conti másodmárkája.) Mivel esetében a prémium teljesítmény mellé közepes árfekvés társul, idén is sokan tudnak majd igazán jó abroncshoz jutni.

JÓ HÍR: alaposan bekészítettünk nektek ebből a gumiból, és május 1-ig (ill. a készlet erejéig) tartjuk is a tavalyi árainkat! (Nem, nem vesztegettük meg az Adacot ;) , csak számítottunk erre az eredményre.) Keresd a szükséges méretet a webshopban, ha véletlenül nincs ott, telefonálj, vagy küldj üzenetet!

Igazi meglepetés, hogy idén először tudott egy olcsó távolkeleti importgumi viszonylag előkelő helyen, a megfelelő kategória tetején végezni. Az Indiában gyártott Apollo Amazer száraz úton a legjobbak közé küzdötte fel magát, és vizes úton sincs oka szégyenkezni.  Igaz ugyan, hogy kissé kopósnak bizonyult (ez volt a leminősítés oka), viszont bebizonyította, hogy az alacsony árfekvés és az elégtelen  minőség nem minden esetben jár kéz a kézben.

Vizes úton egyértelmű hiányosságokat mutattak, ezért nem tudták az elégséges fölött végezni a Sava, a Kleber,  és a Debica modelljei. A legnagyobb csalódást a Dayton vizes teljesítménye okozta, ami ezáltal az egyedüli elégtelen érdemjegy begyűjtésével a sor végére csúszott le.

Szárazon végzett tesztek: Rómától alig 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya. Esőszünetre nemigen volt szükség. (Kép: Adac.de)

Vizes tesztek: Continental tesztpálya, Hannover mellett. (Kép: Adac.de)

Kormánymozdulatokra való reagálás, eltérések a kormányzási szögek között, kormánykorrekció szükségessége - egy tesztguminál mind-mind érdekes. (Kép: Adac.de)

.

Ponthatárok (mindkét tesztelt méretre vonatkoznak), és a részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

Az egyes osztályzatokhoz tartozó minimum értékek. (Kiváló osztályzat: még soha nem ítélték oda; folyamatos fejlesztésekkel számolva a jövő számára tartogatják.)

.

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, mégpedig: 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14, 175/70 R14.

195/65 R15 V

Közép- és alsó középkategóriás autók tömegei koptatják ezt a méretet – Auditól Volvóig.  A 16 tesztelt nyárigumi közül 7 termék szerzett jó, további 6 pedig megfelelő minősítést, a választék tehát széles.

A legmagasabb szinten teljesítők hetes csoportja: Vredestein Sportrac 3V, Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V, Maloya Lugano, Continental ContiPremiumContact 2, Dunlop Sp Sport Fastresponse, Semperit Speed-Life.

A 6 megfelelő versenyző: Michelin Energy Saver, Firestone TZ300, Pirelli Cinturato P1, Hankook KinERGY Eco K425, Goodyear EfficientGrip, Falken ZIEX ZE912.

Gyenge vizes eredményeik miatt a Sava Intensa HP-nek és a Point S Summerstar 2-nek mindössze egy – a piaci esélyeiket jelentősen rontó – elégségesre futotta.

A sereghajtó Chengsan CSR66 meg is bukott – a tesztelő szerint vizes úton talán csak a Kínai Nagy Fal tudná megállítani.

Hol kezdődnek a határai, és vajon mekkorák a biztonsági tartalékok? (Kép:Adac.de)

Fékmérések: speciális, sínnél vezetett járművel. Az azonos nyomon történő fékezések miatt magasabb a mérési pontosság. Aszfalton és betonon, 3 napon át; a végére a tesztvezetőnek kb. 2000-szer kell a fékpedálra taposnia. (Kép:Adac.de)

.

Részletes eredmények:

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek: 185/65 R15, 205/65 R15.

.

_______________________________________________________________________________________________________________________

 


 AZ ELSŐ HIVATALOS 2011-ES FORMULA 1 TESZTEN

 

A Formula 1-es csapatok az új Pirelli PZero abroncsok újonnan kifejlesztett
változatát tesztelik.
Első alkalommal lépnek pályára a 2011-es autók Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója nyilatkozta: „Valenciába már úgy érkezünk, hogy kiválasztottuk a gumikeverékeket, készen arra, hogy különbözőabroncs-megoldásokat javasoljunk a csapatoknak az eddigi szoros és termékeny együttműködésnek köszönhetően.

Ez a teszt hasznos adatokkal szolgál majd és ízelítőt nyújt az előttünk álló szezonból ”Valencia (Spanyolország), 2011. január 31. – A szűk és kanyargós valenciai Ricardo Tormo pálya ad otthont a 2011-es Formula 1 évad holnapi hivatalos nyitónapjának, valamint az új Pirelli PZero abroncsok bemutatkozásának, melyekből négy száraz és két nedves időre valót visz a cég a 2011-es szezonra.

Holnap délelőtt 10 órakor veszi kezdetét az a teszt, mely az első, március 13-i Bahrein Nagydíjat megelőző négy hivatalos esemény nyitánya. A valenciai teszt február 3-án ér véget, az azt követő héten a csapatok Jerezbe utaznak. A tizenkét csapatnak tavaly Abu Dzabiban már volt alkalma kipróbálni a Pirelli lágy és médium abroncsát november 19-20 között, néhány nappal a szezonzáró nagydíj után.
A csapatok akkor közel 11.000 kilométert futottak két nap alatt, ízelítőt kapva a Pirelli új abroncsaiból.

Az olasz cég ezen a héten az új Formula 1-es gumikeverékek szélesebb választékát viszi Valenciába, mivel az Egyesült Arab Emirátusokban január közepén végzett végső belső teszteken megszületett a döntés a specifikációkat illetően.

A száraz időre való abroncsok mellett a Pirelli az intermédia és az esőgumit is a csapatok rendelkezésére bocsátja, mivel az évnek ebben a szakában gyakran esik a spanyol partok mentén. A háromnapos valenciai teszten mind a tizenkét csapatnak harminc garnitúra abroncs áll
rendelkezésére. Egyéni fejlesztési stratégiájuknak megfelelően a csapatok maguk dönthetik el, melyik gumikeverékből hány garnitúrát tesztelnek.

Ugyanezen az elven működik majd az ezt követő két teszt is, amelyekre szintén Spanyolországban: Jerezben (február 10-13) és Barcelonában (február 18-20) kerül sor. Valamennyi csapatnak rendelkezésére áll Valenciában a teljes Pirelli F1 munkacsoport ötven szakembere. Minden egyes csapathoz kijelöltek egy mérnököt a Pirellitől, akinek az lesz a feladata, hogy átadja a műszaki tudnivalókat és segítse a csapatot az autóbeállításánál.

A Pirelli eddig több mint 18.000 kilométeren végzett belső teszteket tíz alkalommal, ebből két napon át Valenciában tavaly októberben, ahol első ízben próbálták ki az intermédia és esőgumit.

Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója nyilatkozta: „Valenciába már úgy érkezünk, hogy kiválasztottuk a gumikeverékeket, készen arra, hogy különböző abroncsmegoldásokat javasoljunk a csapatoknak az eddigi szoros és termékeny együttműködésnek köszönhetően. Ez a teszt hasznos adatokkal szolgál majd és ízelítőt nyújt az előttünk álló szezonból. Mondanunk sem kell, hogy nagyon várjuk már az első nagydíjat. A valenciai teszt nagy jelentőséggel bír, mivel az ottani körülmények igen hasonlóak a versenyeken várható viszonyokhoz, igaz, a levegő hőmérséklete eltér az év további részében megszokottól, és alkalmunk nyílik a közös munka megtapasztalására is.

A tesztnek az a célja, hogy valamennyi csapatnak lehetőséget adjunk rá, hogy megismerkedjen az abroncsokkal, melyeket a szezon során szállítunk neki, még mielőtt befejeznék fejlesztési programjaikat az évad első, Bahreini Nagydíját megelőzően.”
A Ricardo Tormo pálya 1999-ben épült és többnyire motoros versenyekre használják, a Formula 1 Világbajnokság Európa Nagydíjára nem itt, hanem a városközpont utcáin kerül sor.

A Pirelli rövid sajtótájékoztatót tart Paul Hembery-vel az akkreditált újságírók számára február 1-én és február 3-án 15 órakor a Pirelli irodában. Külön kérésre személyes interjúra is van lehetőség Paul Hembery-vel.




Forrás: Pirelli

| Autógumi | Akciósgumi | Nyárigumi | Téligumi | Használt gumi | Terepjárógumi | Teherautógumi | Kamiongumi | Felnijavitás | Futóműállitás | Alufelni | Könnyűfémfelni | Alufelni | Lemezfelni akció | Nyárigumi akció |